6 Tips Kebersihan Untuk Menjadikan Organ Intim Anda Berbau HARUM

12:32 PTG








1. CUCI MAHKOTA SELEPAS BERSAMA PASANGAN
Ini kerana saki baki lendir yang ada selepas bersama pasangan akan tersimpan jika tidak di bersihkan dengan teknik meruang. Ia juga boleh menyebabkan keputihan serta menjadikan cik manja anda berbau hamis.

2. MEMAKAI “SELUAR KECIK” YANG TIDAK KETAT
Pastikan anda memakai seluar dalam yang longgar dan boleh menyerap peluh. Seluar dalam yang ketat akan mneyebabkan kekurangan ruang udara mengalir menjadikan organ intim anda bertambah berbau di tambah dengan kehadiran peluh. Sebaiknya dapatkan seluar dalam dari jenis kapas.

3. MEMBERSIHKAN MAHKOTA DENGAN PENCUCI KHAS
Organ wanita perlu di bersihkan selalu dan mencuci nya dengan betul. Cara mencuci nya ialah dari depan bawa ke dubur. Pastikan pembersih yang anda gunakan mempunyai PH yang bersesuai iaitu 3.5ph – 4ph.
Contoh pencuci wanita di bawah jenama Aura Queen. Ph yang sangat ideal untuk cik manja anda. Jika anda mengunakan pencuci yang tidak sesuai. contohnya anda membersihkan dengan sabun mandian ia akan merosak kan ph cik manja anda. Apabila ph cik manja anda tergangu bakteria baik akan mati dan bakteria jahat akan mula membiak menyebabkan kekeringan serta gatal-gatal.

4. TRIM MAHKOTA
Cukur bulu kemaluan anda kerana kemaluan yang mempunyai banyak bulu akan menyebabkan kawasan tersebut menjadi lembab. Dan paling ditakuti boleh mengakibatkan pembiakan kutu kelamin !

5. LAP KERING SELEPAS KE TANDAS
Setiap kali anda selesai membuang air pastikan anda lap kering organ intim anda sebelum memakai seluar dalam untuk mengelakkan kawasan tersebut lembab dan berbau. Ini kerana bacteria suka membiak di kawasan yang lembab.

6. PILIH MAKANAN YANG ANDA MAKAN
Apa yang anda makan akan memengaruhi bau di mahkota anda.. Jadi berhati-hati dengan apa yang anda makan. Jika anda makan belacan , cencaluk atau petai. Makanan yang berbau kuat ini boleh menyebabkan organ anda turut berbau. Makanlah banyak buah-buahan sitrus segar seperti nenas, limau dan jus oren dan sayur-sayuran seperti timun dan pasli untuk mempunyai bau yang berbau segar.

Artikel Terkait

Previous
Next Post »

Terima kasih bersama Aura Queen Original... Serlahkan Auramu! EmoticonEmoticon